Saturday 28 March 2015

Sarawak 2005

Damai Beach
Setelah 2 bulan aku dan isteri meninggalkan anak-anak kami di rumah pengasuh kerana menunaikan fardhu haji, aku membuat keputusan untuk membawa anak-anak kesayanganku untuk bercuti. Sesungguhnya aku sangat merindui mereka ketika berada di Tanah Suci Mekah dan Madinah. Ketika aku dijadualkan pulang untuk menjengok mereka, aku terpaksa singgah di Muscat Oman kerana menemani ibuku yang sakit terlantar di Hospital DiRaja Oman ketika penerbangan pulang ke tanah air. Aku berada di Muscat selama 10 hari.

At Kuching International Aiport: Aiman, Atiqah and Syafiqah
Aku memilih Sarawak kerana ia sangat unik dan aku mengharapkan mereka gembira dengan percutian ini. Sesungguhnya, itulah kali pertama mereka menaiki kapalterbang dan pemergian itu sangat-sangat dinantikan oleh mereka.


Kami memilih untuk tinggal di hotel Hilton yang berhampiran dengan water front bagi memudahkan pergerakan untuk makan dan bersiar-siar





Cultural Village





Tempat yang semestinya dilawati ialah Kampung Budaya, Kuching. Anak-anakku dapat menikmati kepelbagaian bentuk rumah di sini berasaskan kepada suku kaum di Sarawak.










Aiman di Merdeka Square, Kuching

Di hadapan Hotel Hilton




Jelas sekali kerinduan Lin terhadap Aiman terubat sudah


Sebelum berlepas pulang, sempat juga membeli ole-ole Kuching


No comments:

Post a Comment